Portada

Laia Martin ens parla del paisatge sonor de la Cerdanya

A l'estiu RECERCA'T Conferències

Dimecres, dia 19 d’agost, a les 19 hores, a la Sala de Convencions del Museu Cerdà de Puigcerdà, va tenir lloc la cinquena conferència del cicle “A l’estiu, recerca’t”, que cada any organitza el Grup de Recerca de Cerdanya.

La conferència va anar a càrrec de la Laia Martin, pianista i doctora en Música, i portava per títol: “Cerdanya: obres per a piano: un enregistrament sobre el nostre patrimoni musical”.

La conferenciant va parlar del seu darrer treball discogràfic basat en l’obra de Déodat de Séverac sobre la Cerdanya i el seu paisatge sonor. També va parlar i interpretar alguns fragments d’altres músics relacionats amb la Cerdanya, com és el cas del puigcerdanès Pau Ronsó, músic de gran nivell, però poc conegut a la comarca o d’Antoni Monsó, músic, historiador i sacerdot pirinenc vinculat a Puigcerdà.

La Laia va reivindicar el treball dels músics, generalment poc valorat econòmicament, com també el poc interès que se sol mostrar per la investigació musical en aquest país.

També va reivindicar que un músic del nivell de Pau Ronsó hauria de tenir, almenys, un carrer dedicat a la seva persona a Puigcerdà.

Laia Martin
La Dra. Laia Martin durant la conferència (F: Francesc Esteban)